Átrium Galéria

Az Átrium Galériát az Átrium emeletén alakítottuk ki, a galéria művészeti tanácsadója Alföldi Róbert. 

Az aktuális kiállítás a színház nyitvatartási idejében ingyenesen látogatható.


Aktuális kiállítás

RETRO PC

német sokszorosított művek a ’70-es évekből
többek között Ulrich Baehr, Klaus Böttger, Peter Sorge, Hans-Jürgen Diehl művei
Alföldi Róbert magángyűjteményéből

 
Azok a bizonyos ’70-es évek, meg a ’60-asok. Mintha romantikusan gondolnánk vissza azokra az évekre. Némi nosztalgiával. A kiállításon bemutatott művek nem romantikusan beszélnek azokról az évekről. Kegyetlen valóságvizsgálatot tartanak. Önmagukban is, és a német társadalomban is. Azt látják, amiben élnek. És arról beszélnek. Vizsgálják önmagukat, mint egyént és mint közösséget. Talán nekünk sem ártana… Ezek a művek megmutatják, hogy lehet. – Alföldi Róbert

Megnyitó: 2017. december 3. 18:00 (a kiállítást Petrányi Zsolt művészettörténész nyitja meg)
Megtekinthető: 2018. január 31-ig


Válogatás a sajtómegjelenésekből:


Korábbi kiállítás

Somewhere over the Rainbow

Idealizált színes világok: 1940–1970 színezett fotográfiák
Alföldi Róbert magángyűjteménye és művészi reflexiói

A színezett fotográfia lényege, hogy az általában fekete-fehér fotókat kézi eszközökkel megszínesítik. A színes film és dia megjelenésével viszont azért alkalmazták, hogy drámaivá, vagy még inkább művészivé tegyék a fényképeket. Pasztell ceruzával, akvarellel, olajjal stb. dolgoztak. A színezett fotográfia Hippolyte Bayard-tól (1801–1887) indult és egészen napjainkig nagy előszeretettel alkalmazzák. A legelső színezett dagerrotípiát a svájci festő és grafikus Johann Baptista Isenring nevéhez kötik (1839). Mégis a kézi színezés maradt a legnépszerűbb módszer, egészen a 20. század közepéig, amikor a Kodak bemutatta a Kodachrome színes filmjét. Innentől a színezésnek lassan megváltozott a jelentése és a felhasználása. De a mai napig vannak fotográfusok, akik tovább fejlesztve ezt a technikát, egy különleges művészi hatást érnek el a használatával, rámutatva az idealizmus mögött meghúzódó nyomasztó diktatórikus légkörre.

A CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivállal közös program.

Megnyitó: 2017. október 14. 17:00 (a kiállítást Gadányi György fotóművész, fotótörténész nyitja meg)
Megtekinthető: 2017. november 30-ig