Chicago: premierhétvége az Átriumban


...
Hámori Ildikó a Chicago című előadásban – fotó © Szilvás Zoltán

Chicago: premierhétvége az Átriumban

Óriási sikerrel mutattuk be az Átriumban John Kander, Fred Ebb és Bob Fosse Chicago című legendás musicaljét szombaton este. Vasárnap fél 8-tól a másik szereposztás premierjére kerül sor. Az előadás Alföldi Róbert rendezésében kerül színpadra.

Az Őrült Nők Ketrece négy éve tartó sikersorozata után ismét egy nagy zenés darab került a Margit körúti színház színpadára. Az ugyancsak Alföldi Róbert rendezte A félelem megeszi a lelket, Bodó Viktor A Krakken művelete és a Bereczki Csilla által színre vitt Az öldöklés istene után ez az évad negyedik bemutatója az Átriumban.

„Velma karakteréből kiindulva engem leginkább az a kérdés foglalkoztat, hogy milyen az, amikor valaki a legtetejéről hirtelen a legmélyebbre zuhan. Tegnap még rajongtak érte, másnap már érdektelenné válik… Alföldi rendezése az orrunk elé tolja a valóságot, és mint egy tükörben megláthatjuk azt, amiben élünk, azokat, akikért rajongunk” – mondja Parti Nóra, aki Velma Kellyt játssza az előadásban. A nők felmentőjeként ismert ügyvéd, Billy Flynn kettős szereposztásban látható az előadásban. „A rendezői szándék szerint lekerül Billy Flynnről a csillogó revü jókedvű, nagyon gonosz, de azért nagyon sármos, szerethető alakjának a musicales máza. Egy sokkal nyersebb, igazi mocsokládának ábrázoljuk, aki néha énekel. Egyébként meg egy velejéig cinikus manipulátor. Felemeli, majd sárba tapossa az embereket. Semmi nem érdekli, egyedül az, hogy megkapja a pénzét. Igazi bűnös, egy ősgonosz” – mondja Fekete Ernő. Brasch Bence szerint „Billy Flynn egy ragadozó. Nem lehet felmenteni őt, de azzal lehet megvédeni, amit el is mond magáról, hogy neki az a dolga, hogy megoldja a helyzeteket. Nem ismeri a gyilkosságért elítélt nők eseteit, helyette kitalált róluk fiktív történeteket. A »szevasz, mi van, elintézem« típusú menő csávó helyett élesebbre, igazabbra szeretnénk fogalmazni.” 

A sztárrá válásért mindenre hajlandó Roxie Hart szerepében is ketten láthatók. „Roxie a jelenben él, csak az adott pillanat számít neki. Miért is ne hinné el, hogy ő a sztár, amikor mindenhonnan ezt a megerősítést kapja. Igazi cserben hagyásos gázolásnak tartom, amikor fiatal, befolyásolható embereket egyik nap még kiemelnek, sztárolnak azok, akikre felnéztek, másnap már átnéznek rajtuk” – mondja Huzella Júlia. Sodró Eliza így fogalmaz a szerepről: „Nyitottságot, naivságot, gyors alkalmazkodó készséges érzek Roxie-nál. Azt gondolom, hogy nincs mögötte valódi munka, nem is érti, hogyan kellene fejlődni, előrejutni. Keresi a módját, ezért fekszik le azzal a fickóval, akivel kell, hiszen aki már megtette, annak van saját száma. Velma mögött több valódi értéket látok.”

A börtönparancsnokságot üzleti alapokra helyező Morton Mama szerepében Hernádi Judit és Csarnóy Zsuzsa lép fel az előadásban. Hernádi szerint a Mama „ismerős karakter, bárhol találkozhatunk vele. Minden rendszerben tudja, hogy éppen kinek kell nyalni felfelé, és kit kell pártfogolni lefelé. Morton Mama maga a korrupció, ahogy arról A korrupció rendszerének dalában énekelünk.” Csarnóy Zsuzsa egyetért ezzel, szerinte a karakter emblematikus figura, akinek nincsen sorsa, története, íve, ám „egy minden moralitástól mentes típust, emberi magatartást jelenít meg. Azt, aki megtalálja a helyét, a maga kis üzleteit a zavarosban halászásban. Lényegében haszonélvezője egy korrupt rendszernek.”

Roxie férje, az „észrevehetetlen” Amos Hart szerepében Mihályfi Balázs, a sztorivadász újságíró, Mary Sunshine szerepében Bercsényi Péter lép színpadra, az est háziasszonya a Konferanszié szerepében Hámori Ildikó. Több szerepet alakít Figeczky Bence, illetve a nyolctagú tánckar is, a cellalányokat Fodor Annamária, Nagy Anikó, Vásári Mónika, Tornyi Ildikó és Hollai Anna alakítja. 

A Chicago koreográfusa Vári Bertalan, aki „Ungarische Bob Fosse”-ként definiálja a produkció koreográfiai koncepcióját. „Aki klasszikus, csilivili revüt vár, az csalódni fog – remélhetően jó értelemben. Magyar revüt csinálunk a mi életünkből, mozdulatainkból. Attól lesz igaz, hogy átvett sablonok helyett az autentikus néptáncból emelünk át lépéseket. A magyar lélekben lakozó vitalitás, de ugyanakkor keserűség és fájdalom is megjelenik benne.” Az előadás zenéjének hangszerelése Csengery Dániel munkája, a magyar szöveget Ugrai István írta, a díszletet Kálmán Eszter, a jelmezt Tihanyi Ildi tervezte. 
Szombaton Fekete Ernő, Sodró Eliza és Hernádi Judit szereplésével volt látható a produkció, vasárnap Brasch Bence, Huzella Júlia és Csarnóy Zsuzsa áll színpadra első alkalommal a darabban. A Chicago nyáron tíz alkalommal szerepel az Átrium műsorán.