Egy, kettő, három


...

MOLNÁR FERENC:

Egy, kettő, három

vígjáték valós időben – a Kultúrbrigád és az Átrium előadása

123-002_v
fotó © Mészáros Csaba

Norrison bankigazgató a pihenésére készülődik, amikor a családjánál vendégeskedő lány – jónevű amerikai milliomosházaspár egyetlen gyermeke – vészhelyzetet jelent be: férjhez ment. Ami még rosszabb: a szülők megtud­ták, és útban vannak ide. Ami ennél is rosszabb: a férj egyáltalán nem gazdag. Sőt. Sőt. Sőt! De ami a legrosszabb: már a gyerek is úton van. Norrisonnak egyetlen órája van, hogy kifordítsa a sarkából a világot. Persze ennek ára van. Magas ára. De egy bank gépezete talán elég hozzá…

Időtartam:

100 perc

Támogatók:

Rozsnyai Handmade Shoes, Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet


Szereplők

Norrison Alföldi Róbert
Antal Szatory Dávid
Lydia Lénárdt Laura
Titkár Lugosi György
Kunó kisasszony Parti Nóra
Felix Debreczeny Csaba
Gróf Dubois-Schottenburg Mihályfi Balázs
Dr. Pinsky Némedi Árpád
Osso Janicsek Péter
Ciring Fehér Balázs Benő
Dr. Wolff Némedi Árpád
Dr. Faber Janicsek Péter
Schmidt Dékány Barnabás
Colleon Fehér Balázs Benő
Krisztián Barna Zsombor
Parker Dékány Barnabás
Posner kisasszony Sipos Viktória
Brasch kisasszony Hajdú Csilla
Petrovics kisasszony Horváth Emmi

Díszlet Znamenák István
Jelmez Cselényi Nóra
Zene Zságer-Varga Ákos
Maszk Vég Attila
Fénytervező Kehi Richárd
Világítás Nagy József
Hang Molnár Zoltán
͏Hang Szabó Szilveszter
Grafika Lakatos Péter
Öltöztető Lakatos Erika
Sminkteam Nagy Júlia
͏Sminkteam László Barbara
͏ ͏Sminkteam Takács Annamária
͏ ͏ ͏Sminkteam Vég Attila
Kellék Gáncs Nikolasz
͏Kellék Langó Ádám
͏ ͏Kellék Ruska Robin
͏ ͏ ͏Kellék Szélinger Anna
Súgó Zsolnay Andrea
Segédrendező Nyulassy Attila
Produkciós menedzser Zsedényi Balázs
Produkciós vezető Ugrai István


Disclaimer:

Az előadás koproducerei: Horváth Krisztina, Király Júlia, Mátyásfalvi György, Varga Zoltán

A bemutató Molnár Ferenc örököseinek engedélyével, a Hofra Színházi és Irodalmi Ügynökség közvetítésével valósul meg.

Galéria



Kritikák, sajtó

Kritikák

• „Az előadás ritmusa kifogástalanul pereg és épp a megfelelő pillanatokban áll takaréklángra: Molnár Ferenc bizonyára elégedetten bólogatna, ha látná a Znamenák diktálta iramot, a biztos kezű, megfelelően időzített lassításokat, és Alföldi Norrisonját.” (Hegedűs Barbara, cultura.hu, 2017. május 3.)

• „Znamenák István eddigi munkásságából sejthető volt, hogy nem könnyed tűzijátékot akar a színpadon, nem elégszik meg azzal, ha a színészek brillíroznak, tapssal érkeznek a színpadra és tapssal is távoznak onnan. Biztosak lehettünk abban, hogy ennél valami mélyebbet akar, megmutatni például annak a fejbólintó Jánosokból álló mechanizmusnak a tagjait, akik vezényszóra bármit megcsinálnak, és megmutatni azt az embert, akinek egész mentalitását, akár még az eszméit is, egyik pillanatról a másikra, ripsz-ropsz át lehet alakítani.” (Pepita Magazin, 2017. január)

• „Molnár világlátása és kritikai érzéke keveredik ebben a humoros és elgondolkodtató előadásban, hamar egyértelművé válik, miért olyan nagyszerű író is ő.” (Pál Zsófia, Színházhatás, 2017. január 8.)

• „A motiváció lényeges momentummá válik, hiszen a darab ezzel külön artikulálja azt, hogy a feladat teljesítéséhez az a hideg, racionális profizmus szükséges, amellyel igazgatóként Norrison is rendelkezik. Ezzel az elvárással az emberi tényezőt (ember mint érző, fájdalmat, szomorúságot, bármit érző lény) ki lehet(ne) zárni a rendezésből – szövegszinten megjelenik, de nem szól bele a dramaturgiába. Ugyanakkor a koncepció és Alföldi tehetségét dicséri az, hogy beengedi a szórakoztatásba a nagyon emberi dolgokat is.” (Nagy Balázs Péter, Súgópéldány, 2016. december 16.)

• „Nemesebb értelemben tehát, de mégiscsak színtiszta komédia ez, még akkor is, ha az előadás végén úgy érezzük, hogy azért az emlegetett utolsó mondatért igazán érdemes volt megszületnie mindennek. Mert ott, abban az elnyújtott pillanatban megértjük, hogy nekünk is szégyellnünk kell magunkat.” (Kelemen Ágnes, Dézsi Fruzsina, Szintézis Online, 2016. december 10.)

• „Siker lesz, és szép hosszú széria – amit Alföldi Róbert Norrison bankárja teljességgel megérdemel.” (Csáki Judit, Revizor, 2016. november 20.)

• „Znamenák István rendezése képes a humor és a borzadály között megvalósítani a Móricka–Napóleon nyomvonalon, a szemünk előtt megszülető tartalmatlan kiskirályok történetét. Nagyon pontosan bánik ezzel a didaktikus szöveggel, olyan abszurddá válik az egész cselekmény, mintha egy Ionesco-darabot néznénk. És ahogy például Makbett utódja csak egyetlen dolgot ígér meg, hogy kegyetlenebb lesz, mint elődje volt, ehhez hasonlóan sejthetjük, hogy Gróf Dubois-Schottenburg (született Fusz Antal) esetében sem lesz ez másképp.” (Németh Gábor Dávid, Apokrif Online, 2016. november 18.)

• „A mű, valamint a Kultúrbrigád és az Átrium jelenhez csak minimálisan közelebb hozott előadása amellett, hogy görbe tükröt tart a hatalom, illetve a hatalmat kiszolgálók elé, teljesíti legfőbb funkcióját is: szórakoztat, ami elsősorban Alföldi Róbert emlékezetes játékának köszönhető.” (Szarka Károly, prae.hu, 2016. november 13.)

• „Lenyűgöző ez az egész, látványos brillírozás, parádés bűvészmutatvány, miközben azért rémisztő is. Hiszen nagy szemfényvesztés, óriási svindli, melynek alapja tiszta hazugság.” (Bóta Gábor, Népszava, 2016. november 12.)

• „Ütős. Molnártól, Znamenáktól, Alfölditől egyaránt.” (Csizner Ildikó, 7ora7.hu, 2016. november 9.)

• „Alföldi Róbert beszédkultúrája az utasítás-zuhatag, sorozatlövő intézkedés alig meg-megszakított folyamatában a tempó mellett az értelmezéshez is kiválóan elegendő. Míg világfivá alakítja és alakíttatja Fuszt, Valakivé beszéli a senkit, szavaiban a döntések kommentárja, az előre gondolkodás logikája és mocsara ugyancsak megszólal.” (Tarján Tamás, szinhaz.net, 2016. november 8.)

• „Alföldi becsülettel viszi végig a bankigazgató ámokfutását, a szélhámosság koordinálása közben az összes, a gépezet olajozására irányuló poénja ül.” (Kónya Rita Veronika, 2016. november 6.)

• „A népes szereplőgárda tagjai jönnek-mennek, kifutnak-berohannak, apró szerepébe mindenki bevisz egy-egy ötletet, jellemző vonást: piros orrot nagy pokróccal, fura parókát, túlmozgást. Ez az előadás azonban Alföldin áll vagy bukik. Jelen esetben áll, biztos lábakon.” (Turbuly Lilla, 2016. november 6.)

Sajtó

A magyar dráma napja az Átriumban – artnews.hu, 2017. szeptember 18.
„Olyan agymunka, amivel én nem nagyon találkoztam még” – Csáki Judit beszélgetése Alföldi Róberttel a Spinoza Házban, 2017. március 5.
Alföldi: a fene akar szabadságharcos lenni – Népszava, 2017. január 7.
4 színházi előadás decemberre – We Love Budapest, 2016. december 15.
Alföldi újra az Átriumban – inforadio.hu, 2016. november 4.
Alföldi Róbert: Különösen nehéz szerep – RTL Híradó, 2016. november 3.
Tisztesség, korrupció és szerelem – Szatory Dávid és Znamenák István a Reggeli Startban – ATV, 2016. november 3.
Alföldi Róbert: „Talán én magam vagyok a gépezet” – szinhaz.hu, 2016. november 3.
Alföldi Róbert bankigazgatóként debütál – fidelio.hu, 2016. november 3.
Senkiből valaki – beszélgetés Znamenák Istvánnal – Pesti Műsor, 2016. november
Pillanatok alatt csinálunk kiskirályokat – beszélgetés Znamenák Istvánnal – 7óra7.hu, 2016. október 31.
Eljött a váltás ideje számomra – beszélgetés Debreczeny Csabával – Színház.hu, 2016. október 22.
Ez talán az igazi színházi itt és most – beszélgetés Lénárdt Laurával – Bdpst24.hu, 2016. október 14.
Senkiből milliomost – beszélgetés Szatory Dáviddal – Színház.hu, 2016. október 4
Hét bemutatóval várja a közönséget az Átrium Film-Színház – Webrádió, 2016. augusztus 29.
Molnár Ferenc komédiája az Átriumban – trendfm.hu, 2016. augusztus 28.
Egy, kettő, három az Átriumban – Népszava Online, 2016. augusztus 11.

Kapcsolódó hírek

Nyári Átrium-turné óriási sikerrel 2017-07-24 20:33:56

Már elérhető az Átrium októberi műsora 2017-08-03 13:47:47

Átrium a Pikniken 2017-08-26 13:18:52

Szerepátvételek szeptemberben 2017-09-04 09:59:31

Molnár Ferenccel ünnepeljük a magyar dráma napját 2017-09-10 10:45:00

Kritikusdíj-jelölések az Átrium előadásainak 2017-10-05 14:35:42